Portal_background_image

گردهمايي سراسري مديران كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري ها برگزار شد

شجاعی کیاسری رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در گردهمایی سراسری مدیران کل روابط روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ها و سازمان های تابعه وزارت کشور در همدان، گفت: امروز شرایط ما جنگ اقتصادی است و رسانه ها ضمن اینکه وظیفه آگاهی افکار عمومی را انجام می دهند، باید در مقابله با دشمنان همراه باشند.

سید رمضان شجاعی کیاسری رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر اینکه رسانه ها مجاز نیستند از خط قرمزها عبور کنند،  اظهار کرد: در شرایط امروز که کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته، آمریکا و مثلثی که رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب منطقه شکل داده اند فشار مضاعفی را نسبت به سالهای گذشته بر نظام جمهوری اسلامی وارد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مقابله با دشمن پیروز خواهد شد، اظهار داشت: آنها در تدارک هستند برنامه هایی را عملیاتی و اجرایی کنند که نیاز به ابزار و وسیله دارد و ابزار آن ابزار سیاسی و اقتصادی است که در اختیار دارند. 

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: امروز در این جایگاه بخشی از ماموریت ها را ما به عنوان یکی از ابزارهای اطلاع رسانی نظام جمهوری اسلامی برعهده داریم و جنگی که آمریکا با جمهوری اسلامی شروع کرده جنگ اقتصادی است. 

شجاعی کیاسری ادامه داد: در جنگ اقتصادی نیز اثر گذاری آن زودرس است و هم شبیه جنگ نظامی نیست چرا که در جنگ نظامی توپ و تانک و تفنگ وسط میدان است اما در حوزه اقتصاد، قدرت اقتصادی مطرح است. 

وی با بیان اینکه رسانه ها، نمایندگان افکار عمومی بوده و باید پاسخگو باشند، ادامه داد: اما مشکل اینجا است که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تحرکات داخلی را در کشور رقم بزند و وارد جنگ نظامی نمی شود. 

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید برای امیدآفرینی تلاش کنند، تصریح کرد: تلاش بر این است که بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تولیدات داخل توجه داشته باشیم و این نیز گاهی دستخوش بعضی از مسایل و مشکلات می شود که یکی از آنها ناکارآمدی و عدم کارکرد بعضی از سازمان ها و مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم. 

شجاعی کیاسری با اشاره به انتشار خبر گرانی بنزین از سوی دو خبرگزاری، گفت: برخی رسانه ها در یک جریان خاص به دنبال این هستند که برای دولت پاپوش درست کنند که یک مورد آن را دیروز داشتیم. 

وی ادامه داد: خبر گران شدن بنزین کاری بود که 2 خبرگزاری آن را منتشر کردند و از روز گذشته همه مسئولان تلاش می کنند خبری را که دیروز کل کشور را به هم ریخته و صف های چند کیلومتری بنزین راه انداختند، درست کنند. 

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این خصوص روز گذشته دادستان ورود و با این خبرگزاری ها برخورد کرد. 

شجاعی کیاسری ادامه داد: در پایان سال انتخاباتی در پیش است که مشارکت مردم را نیاز داریم و باید رضایت عمومی را برای مردم کسب کنیم. 

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور ادامه داد: ماموریت سختی در پیش است چون دولت در چنین شرایطی، برخی تریبون ها را در اختیار ندارد و تعدادی از رسانه ها دولت را به چالش می کشند. 

شجاعی کیاسری 'ابراز کرد: مظلومیت دولت تدبیر و امید در این است که برخی رسانه ها اخباری را منتشر می کنند که مطلع نیستند که این نوع خبر رسانی تبعاتی دارد. 

وی با بیان اینکه از این نوع حوادث و مسایل و موضوعات در آینده به دلیل نزدیکی به انتخابات و جریان های سیاسی که مقابل هم قرار می گیرند زیاد خواهیم داشت، افزود: مدیران روابط عمومی استانداری ها به عنوان مسئول اطلاع رسانی دولت موظف هستند که عملکرد دولت را اطلاع رسانی کنند. 

وی اظهار داشت: اهمیت اطلاع رسانی در استانداری ها از این حیث که مسئولیت کار را به عهده دارند مسئولیت جدی است. 

شجاعی کیاسری با تاکید بر فعال شدن شورای اطلاع رسانی استان ها اظهار داشت: همه مدیران سیاسی موظفند شورای اطلاع رسانی دولت را مدیریت کنند. 

وی گفت: اطلاع رسانی و جریان سازی پس از آن دو مقوله مهمی است که مسئولان روابط عمومی باید به این مهم توجه کنند و افرادی را باید به عنوان روزنامه همراه داشته باشند و جریان سازی کنند. 

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان اینکه جریان های مختلف سیاسی را همراه داشته باشید، تاکید کرد: اگر فضای سنگینی علیه دولت و یا استاندار به وجود آمد مسئولان روابط عمومی موظفند که ساماندهی کنند چرا که وقتی فضا علیه استاندار سنگین باشد نمی تواند فعالیت کند چون افکار عمومی را علیه او علم کرده اند. 

شجاعی کیاسری تاکید کرد: امسال ضروری است که بسته رسانه ای را ایجاد کنید و شورای اطلاع رسانی این بسته را در استان تعریف کند. 

وی خطاب به روابط عمومی استانداری ها اظهار داشت: نسبت به خبر و اطلاع رسانی حساسیت داشته باشید و آنچه مهم است و به عنوان وظیفه در دستور کار باشد. 

شجاعی کیاسری افزود: زمینه های روان کردن فضای جامعه، اطلاع رسانی به موقع و تحقق شعار سال را باید فراهم کرد و در مسایل و موضوعات نگاه ویژه تری داشت.

گفتنی است برگزاری هفت نشست آموزشی و کارگاه تخصصی ، پرداختن به موارد دستورکار گردهمایی و صدور بیانیه پایانی از برنامه های گردهمایی سراسری مدیران کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور در سال جدید بود.

در بیانیه پایانی این گردهمایی ضمن بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر و سالروز شهادت مرحوم استاد مطهری به عنوان روز معلم و تبریک این دو مناسبت،به هموطنان، به ویژه قشر زحمتکش کارگران و معلمان فرهیخته، موضوعات زیر مورد تأکید قرار گرفت:

۱. درک شرایط حساس جنگ اقتصادی، فشار حداکثری دشمنان خارجی و چالش های مهم سال جاری نظیر جبران خسارت سیل فراگیر در استان‌های کشور، کاهش فروش نفت و درآمدهای دولت و همچنین آماده‌سازی مردم در شرایط سخت اقتصادی.

۲.  اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در جریان‌سازی رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی اولویت‌های سال، به ویژه در حوزه رونق تولید و همچنین افزایش مشارکت عمومی در انتخابات پیش رو و افزایش امید و رضایت عمومی.

 ۳. اهمیت فوق‌العاده تدوین و ارائه پیوست رسانه‌ای برای دستگاه‌ها و افکار عمومی در فرآیندهای ارتباطی مرتبط با رویدادها و موضوعات مهم و کلیدی در سطح مرکز و استان‌ها.

۴. اهمیت رصد دائمی اخبار رویدادها و سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها در سطح استان، خنثی‌سازی و روشنگری توطئه‌ها و اخبار منفی در اسرع وقت و ارسال گزارش‌های مربوطه به وزارت کشور.

 ۵. تأکید بر نقش روابط عمومی استانداری‌ها در هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و استفاده از ظرفیت سنجش افکار و نظرسنجی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی (به ویژه اینفوگرافیک، موشن گرافیک  و  فتوکلیپ) ، فضای مجازی، رسانه‌های سراسری و محلی و نیز جریانات سیاسی در مدیریت افکار عمومی.

۶. توجیه رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی استان‌ها برای انجام درست نقش خود به عنوان نماینده افکار عمومی و رعایت خطوط قرمز و اولویت‌های کشور در شرایط جنگ اقتصادی.

۷. تأکید بر جایگاه روابط عمومی‌ها در ارائه تصویر منصفانه و روشن از کارکرد دستگاه‌های اجرایی با عنایت به حساسیت مقابله با عملیات روانی دشمن و شرایط خاص تحمیلی بر کشور.

۸. تأکید بر مصالح و منافع عمومی کشور از طریق رعایت سیاست‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مبنی بر پرهیز از التهاب آفرینی و امیدبخشی در جهت اولویت‌های کشور در شرایط فشار و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه.

۹. اهتمام به دستورالعمل‌های ارسالی در راستای ارتقاء و تثبیت جایگاه روابط عمومی استانداری‌ها با جایگاه ساختاری «مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل» و ایجاد وحدت رویه در انتصاب‌ها و همچنین تأمین کافی ملزومات و الزامات این جایگاه کلیدی.

۱۰. رفع تنگناهای اجرایی ادارات کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری‌ها از طریق تخصیص ردیف بودجه مشخص و رفع چالش‌های بودجه‌ای.

۱۱. استفاده از ظرفیت شوراهای استانی به ویژه شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها و شورای هماهنگی روابط عمومی استان‌ها.

 ۱۲. اهتمام به مدیریت مناسب بر فضای مجازی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی از طریق تعامل مناسب با رهبران فکری و مدیران کانال‌های صاحب نفوذ.

۱۳. ظرفیت‌سازی روابط خارجی استان‌ها در موضوعات همکاری با سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، همسایگان مرزی و سایر کشورها برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده و مثلث شوم عبری، عربی و غربی برای تأمین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران.

۱۴. تلاش هوشمندانه برای تشکیل و فعالیت کمیته‌های متناظر فرهنگی و اطلاع‌رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در استان‌ها به‌منظور جبران خسارت‌ها و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل اخیر.

در پایان گردهمایی سراسری مدیران کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور ، مدیران کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری‌ها ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور و ارائه محتوای ارزنده گردهمایی و همچنین مهمان‌نوازی استانداری همدان، بر تداوم فرایند هم‌انديشی و دانش‌افزایی از طریق استمرار این گونه نشست‌ها و گردهمایی‌ها تأکید کردند.

گالری تصاویر


دسته بندی

کارشناس روابط عمومی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     

    مطالب ویژه




    آخرین اخبار دفاتر استانداری

    آخرین اخبار بخشداری ها